Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2010 09:57 - По кой ли път да тръгна...
Автор: ustanovkata Категория: Поезия   
Прочетен: 452 Коментари: 0 Гласове:
0



image

 

 



По кой ли път да тръгна,

щом веднъж е казано,

че всички,

те,

водели до Рим.

 

Щях ли изобщо да се питам,

ако вече четвърт век не мога да се съглася

с казаното тъй.

 

До Рим!?

 

Че кой е той,

та всеки път до него да те води!

 

Велик,

по-велик,

най-велик...

 

Дори и аз се изкушавам

да го степенувам,

както от историята знам.

 

Но когато днес попитам,

до къде ни води пътя на войната,

отникъде не чувам: “Води ни до Рим”.

 

До разруха, да!

До самоунищожение, да!

До моралоупадък, да!

Но никога – до Рим!

 

И да искам да зачеркна туй,

в което всички по еднакво вярват,

само с искането ще остана.

 

Аз съм точка нарисувана с молив

върху стъкло.

На едно забърсване с ръкав,

съм време.
На всичкото отгоре - прозрачен!

С мен светът е всичко онова,

което ще е и без мене.

Войник съм,

чието тяло е надупчено от осколките

на оставените без надзор мечтания.

 

И не искам да зачеркна туй,

в което всички по еднакво вярват,

преди пътя си да избера.

 

Просто “Рим” във края,

от днес нататък,

винаги ще го прочитам на обратно.

 

И ще вярвам,

че избраният път,

и всичките му разклонения

следващи напред,

ще ме отведат единствено и само до Мира.





Тагове:   път,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ustanovkata
Категория: Други
Прочетен: 480458
Постинги: 475
Коментари: 142
Гласове: 410
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930